Kuidas ma 2 tunniga üheksast kliendist peaaegu ilma jäin

Tänane postitus on huvitav lugeda ilmselt ainult ilutegijale, kes ise omale aegu bukib. Kui sedagi 🙂 Tahan avada, mis toimub siis, kui sa kliendi kõnedele KOHE ei vasta.

Miks on äri kasvatamiseks vaja alati telefonile vastata?

Tegin täna ripsmete keemilise koolutamise (lash lift) koolitust ja kuna ma hetkel adminnin ise, siis ei saanud kaks tundi telefonile vastata, hääl oli maas ja kõned kogunesid. Tean, tean… Nii ei tehta ja kui mul oleks adminn, siis ma oleksin temas väga pettunud, sest see on puhas money down the drain… 

Esimese asjana ma kirjutasin üles vastamata numbrid, sest hiljem tekib raudselt segadus – kellele juba helistasid ja kellele mitte. Seepärast märgin paberile numbrid, kuhu taha kirjutan kommentaarid. Reeglina alustan nendest, kes rohkem helistasid, järelikult on asi pakilisem. Võib-olla helistas klient, kes tahtis öelda, et hilineb või ei tule?

Vastamata kõned

Vastamata kõned

Klient 1 – helistasin esimesena talle tagasi ja kuigi ta oli mind 4 korda püüdnud kätte saada, teatas ta rõõmsalt, et “Oijah, sain juba teise kohta aja”. Arusaadav!

Klient 2 – ei vastanudki enam.

Klient 3 – huvitav juhtum. Nimelt uuris ta võimalust tulla proovima ripsmete lash lift-i. Kõne lõpuks sain ta aga hoopis neljapäevase volüümikoolituse modelliks. Koolutada jõuame järgmisel korral. Check!

Klient 4 – küsis lash lift teenust. Ja kuna eelmise kliendi rääkisin modelliks ära, siis selle kliendiga koolutame ikkagi ripsmeid.

Klient 5 – ei vastanud.

Klient 6 – alguses ei vastanud, kuid helistas tagasi. Pakun mina siis variante ja lõpuks rääkisin täitsa omaette. Mõtlesin, et kas oleks ebaviisakas küsida vahepeal “Halloooo?”. Kui vastust ei tulnud, sain aru, et päev otsa sureva luige heli teinud aku sai siiski tühjaks ja Stockmanni toidukas ei hakanud laadima ka. Üldiselt mu töötelefon on aus ja hea, aku peab vastu üle nädala! Kuna mu ema elab kõrvalmajas, siis lõuna valmistamise kõrvale said akud igas mõttes laetud ja poolikud jutud lõpuni räägitud. Klient soovis volüümihoolduse aega, kuid kuna sellel nädalal ühtegi vaba aega anda polnud, rääkisin ta volüümikoolituse minihoolduse modelliks (saab selle tasuta, kuid tuleb nädala pärast tasulisse hooldusesse ehk siis – ma ei kaotanud klienti. Check ja check! Väga lihtne on klienti kaotada, kui sul vaba aega anda pole.

Tuleb päästa, mis päästa annab!

Tuleb päästa, mis päästa annab!

Klient 7 – ei vastanud. Kuid helistas siiski tagasi! Rääkisime pikemalt küünte geellakkimisest ja kas seda oleks võimalik teha ka nii, et lakk eemaldatakse vaid viilimisega (ilma leotamata). Erakordselt meeldiv klient ja oli kahju talle eitav vastus anda, sest viilimine poleks meie ajakavasse tol päeval lihtsalt mahtunud. Soovitasin küsida aega Ilutegijate foorumist ja klient oli siiralt tänulik. Mina olin õnnelik, et ta oli tänulik, kuigi ma aidata ehk ei saanud. Õige suhtumine ongi see, et püüad täita kliendi soovi ehk siis soovitades tal konkreetsest foorumist abi otsida, tegin ma tema elu lihtsamaks ja ta nägi, et ma pole kade, vaid olen huvitatud tema aitamisest. Tihtipeale minult küsitakse vabade aegade puudumisel “Kuhu te soovitaksite minna?” Päris ausalt, ma ei teagi. Nüüd alustasin meie õpilaste info kogumist, et vähemalt teaksin, kuhu kliente saata ja mis kontakte jagada. Muideks, selleks on meil ripsmetehnikutele hea võimalus, kui otsid tööd juurde. Vaata lähemalt siit: Abiks klientuuri kasvatamisel

Klient 8 – number oli kinni. Mnjah, mu süsteem on ilmselt puudulik, sest unustasin talle hiljem veel kord proovimast. Kaotatud klient.

Klient 9 – helistasin tagasi ja kuna oli tegemist meie püsikliendiga, siis ootas ta mu vastuse ära ega hakanud mujalt aega otsima.

Kokkuvõte – kaotasin 4 klienti. Seda on väga palju ühe päeva ja eriti 2 tunni kohta! Kui nüüd võtta, et neist igaüks oleks tahtnud ripsmehooldust keskmise hinnaga 25 eurot, siis kaotasin salongile vähemalt 100 eurot selle ajaga. Ilmselt peab suunama koolituse ajal kõned teisele inimesele, sest kaotasin reaalselt koolituse tegemisega rohkem, kui oleksin teeninud kõnedele vastamisega. Aga, ma vähemalt päästsin neist 5. Natuke Tootsi loogika, aga vähemalt nii paljugi… Üldiselt neile, kes veel telefoni vastu võtsid, sain ka ajad kirja. See on ka omaette oskus, millest võin mõnikord pikemalt rääkida.

Kui uus klient sind kohe kätte ei saa, siis ära arva, et ta ootab, kuni sa talle lõpuks tagasi helistad. Ei-ei. Selleks ajaks on tal ammu juba mitu teist kohta läbi helistatud ja kaup kokku lepitud. Konkurente on meeletult!

TRIKK! Kas panid tähele, mitu korda ma selles tekstis kirjutasin lash lift? Ilmselt juba homme saan mitu kõne klientidelt, kes soovivad kiiremas korras ripsmeid koolutada, sest erialane tekst (sisaldab palju vajalikke mõisteid) upitab minu blogi teistest ettepoole ja nii jõuavad kliendid rutem minuni 😉